csütörtök, január 19, 2012

Genyaságok

Gyerekkoromban, amikor még nagyon piti kis szemétke voltam, egy napon azt közöltem öcsémmel, hogy ezentúl a kertünk minden fája az enyém, kivéve egyet. Meg is mutattam neki, hogy melyik az.
A mi kertünkben száz fenyő volt, jól mászhatók, és még volt ott nyír, dió, cseresznye, meggy. Egyetlen egy fára nem tudtunk fölmászni. Hogy, hogy nem, éppen az volt, amelyiket kegyesen az öcsémnek rendeltem.
Kis genya voltam, na, kár is tagadni. Azt nem tudom, hogy azóta milyen lettem. Hogy például alkalmas vagyok-e kormányzásra. Mert az is lehet, hogy ha például kétharmadom lenne és azt látnám, hogy erősödik az ellenzékem, hogy úgy mondjam, lassan tüntetésképesebb, mint a híveim, akkor fognám magam, és két évre lefoglaltatnám az összes olyan teret, ahol kényelmesen lehet ellenem demonstrálni. És itthon jól pofánröhögném a népet, hogy tessék csak jajgatni: én nagy genya vagyok. Illetve ezt csak üzenném az Európai Parlamentből, ahol éppen azt harsognám, hogy én mekkora demokrata maradtam, és tessék csak pénzelni engemet, mert én szigorú vagyok, de betartom... Mindegy mit.
Csak jelzem: az öcsém soha nem felejtette el ezt a szemétségemet. És ha sorolja, miért nem bízik bennem, mindig beveszi a listába azt a mászhatatlan fát.

 .

3 megjegyzés:

kelgyo írta...

Akkor már értem, kitől tanult a Főgenya. Tanítómestere megirigyelheti. Csak az a bökkenő, hogy neki Orwell a tanítómestere, aki azért ebből a szempontból nem annyira jó ómen. ...

zupasta írta...

A külföldi sajtóban mindig azt olvasom, hogy Orbán megszüntette a sajtószabadságot, áthágta a parlamentáris demokráciát és megsértette a polgárjogokat. Első kettőre eddig is tudtam volna sorolni a példákat, de bevallom, konkrét és kézzelfogható polgárjog-sértésre - lehet, én nem vagyok elég felkészült - nem tudtam volna példát mondani. Aztán ma, mintha csak megrendelésre jött volna, előkerül ez a hír a gyülekezési szabadság megsértéséről. Ami azért is furcsa, mert eddig a jobbos ismerőseimnek is az volt a legfőbb érve a létező demokrácia mellett, hogy "dehát ott tüntettek, ahol akartok". Ezzel a hatalom egyrészt kivett egy érvet a saját hívei szájából, másrészt megüzente keményen, hogy a nagy szabadság eddig tartott, mostantól kuss. De most tényleg, ha Orbán azt bizonygatja mindenfelé, hogy minálunk a demokrácia milyen remekül működik, minden ezzel ellentétes hír csak aljas hazugság, akkor miért kellett most újra egyet ásnia saját magán?

1988. március 15-ét én csak a Fekete Doboz dokumentumfilmjeiből ismerem, de az idei hasonlón már ott leszek! :/

Évinene írta...

Az a legfőbb genyaság hogy kuncsorognak az Unió pénzéért erre Uniós zászlót égetnek a barmok akkor hogy is van ez?

Fodor Ákos: ECCE HOMO

Fenyegetésük
mulatságos. De ahogy
félnek: megrémít.

Népszerű bejegyzések