péntek, január 11, 2013

Közérdekű figyelemfölhívás


Az egyik szolgáltatóm a csekkes boríték hátuljára fölkiáltójeles “közérdekű figyelemfölhívást” nyomtatott. Ebben kéri, hogy saját biztonságunk érdekében különös óvatossággal kezeljük az otthonunkba becsöngető idegen személyeket. “Tapasztalatunk szerint (...) VALAMILYEN FOGYASZTÁSMÉRŐ ELLENŐRZÉSÉRE HIVATKOZVA (kiemelés tőlem A. I.), vagy hivatalos személynek kiadva magukat jutnak be a gyanútlan ügyfelek lakásába. Ezen idegenek MEGTÉVESZTIK A FOGYASZTÓKAT (stb.)”
Egyszer nem tudtam befizetni a számlát. Még tárgyalásban voltunk ugyanazzel a szolgáltatóval, amikor egy hajnalon megjelent két munkaruhába öltözött ember a szolgáltató kocsijával. Azzal, hogy ők a FOGYASZTÁSMÉRŐT AKARJÁK ELLENŐRIZNI. Gyanútlanul beengedtem őket.  Amikor már leemelték a fedelet és éppen a plomba piszkálásánál tartottak, egyszercsak bejelentették, hogy mégis inkább azért jöttek, hogy kikapcsolják a gázt. Hiába mondtam, hogy még tárgyalásban vagyok a szolgáltatóval, arra hivatkoztak, hogy ez utasítás. Hiába mondtam nekik, hogy mivel hamis indokkal vettek rá arra, hogy beengedjem őket, ez innentől birtokháborítás. A válasz: ez az utasítás. A központ meg azt mondta, hogy nyugodtan jelentsem föl őket, úgyis letagadják.
El is felejtettem volna ezt az egész megaláztatást, ha nem hallanék hasonló történeteket róluk, és ha nem közérdekűsködnének - amúgy dicséretesen.

 .

Nincsenek megjegyzések:

Fodor Ákos: ECCE HOMO

Fenyegetésük
mulatságos. De ahogy
félnek: megrémít.

Népszerű bejegyzések