kedd, június 01, 2010

Elnöknőt Szimbóliának!

Szanyi Tibor szerint az lenne a legszerencsésebb, ha Sólyom László mandátumát hosszabbítanák meg. Vannak ugyan vele szemben fönntartásai, de az elnök alkotmányos érzéke, jogfölfogása kiemelkedően nagyszerű - mondta a HVG.hu-nak. Sólyom - szerinte - „abszolút nem" fideszes pártkatona. „Most, amikor alkotmányozó nemzetgyűlésre törekszik a Fidesz", a hatalmi súlyok és ellensúlyok egyensúlyát Sólyom szakmai fölkészültsége nagyban elősegítené. 
Ha a Fidesz jelöltje „többé-kevésbé elfogadható" az MSZP számára, akkor „az MSZP-nek nem dolga cirkuszt csinálni", hanem támogathatja a kormánypárt jelöltjét. 
Értem én Szanyi Tibort, bár lennének érveim arra vonatkozóan, hogy az sem igazság nélkül való, ha az Elnök Úr országlásából valaki éppen az ellenkezőjét látja annak, amit ő.
Azzal azonban mindenképpen vitatkoznom kell, hogy az államfő jelölés csakis cirkuszos dolog lehet. Egy olyan rendszerben, amelyikben a magyar baloldalnak föl kell mutatnia valamit a Fidesz szimbolikus politizálása ellen, szimbolikus jelentősége van annak, ha az MSZP önállóan jelöl, ha kell, bizony szimbolikus személyiséget. Akkor is, ha esélye nincs annak elfogadására. Én például - ebben sokan egyetértünk, és ezt hirdetjük is - egy nőt javasolnék köztársasági elnöknek. Ha kell, igen: fideszes asszonyt. Hogy legyen valami kis esélye. Mert ez azt fejezné ki, hogy látunk valami méltatlant a szinte "nőtlen" parlamenti- és kormánypolitizálásban. Tekintettel arra, hogy a Jobbik is egy nőt javasol, ráadásul Morvai Krisztinát, én bizony egy cigány asszonyt jelölnék.
A reménytelen üzenet is üzenet. Irányt mutat, méltóságot ad. Nem csak a pártnak, hanem a választóknak is.

  

3 megjegyzés:

Tokai András írta...

Én már az előző elnökválasztás idején is az éppen akkoriban Budapesten koncertező Jan Garbarek norvég szaxofonművészt javasoltam Magyarország köztársasági elnökének, bár Iván megoldása se rossz.
Képzeljük el, amint Garbarek a Sándor-palota teraszán tárogatózik!
http://inex.hu/kultur/klassz/garbarekint

Kováts Kristóf (kovapapa) írta...

Én is nőt látnék szívesen a Sándor palotában, amit ezért át kellen keresztelni Szandra palotának. A javaslatom: Herczog Mária!

Bornai Tibor írta...

Az én javaslatom: Koncz Zsuzsa.

Fodor Ákos: ECCE HOMO

Fenyegetésük
mulatságos. De ahogy
félnek: megrémít.

Népszerű bejegyzések