péntek, január 12, 2007

Közszolgálati dumajog

Reggel kinyitom a tévét, és azt látom, hogy maga Toroczkai László beszél, jókedvvel, bőséggel. Éppen ott tart, hogy jár neki a közszolgálati szereplés. Ilyeneket mond: "… miért van az, hogy kereskedelmi csatornák mostanában már többet hívnak, mint közszolgálati médium. Holott önök is, illetve ez a műsor és ez a médium többek között az én adómból is működik, tehát az adófizető polgárok pénzéből működik. Mert azért mi sem csak tüntetgetünk, hanem dolgozunk, adófizető polgárok vagyunk."
Én elmagyaráztam volna neki, hogy azért nem kívánatos, mert ugye a Magyar Televízió az én államom adókból fönntartott vagyonának része, tehát akik rátámadtak, azok szépen fizessék ki a károkat, valamint a rendőrségnél fölmerült költségeket, ésatöbbi, aztán majd utána beszéljünk a dumajogokról.
Ha demagóg lennék. Bár, most egy kicsit bizonytalan vagyok, hogy ez valóban demagógia-e.
Föltétlen híve vagyok a demokráciának, ami számomra egészen pontosan azt jelenti, hogy aki betartja a törvényeket, annak minden jár, aki meg nem tartja be, annak meg nem annyira. Jó kérdés persze, hogy egy műsor szerkesztőjének joga van-e eldönteni, kinek jár, és kinek nem, de azt hiszem, megbocsátó lennék, ha mondjuk a székházostromlók, -gyújtogatók és -földúlók vezérét nem látná szívesen. Biztos lehetne ezen vitatkozni, tán még ORTTézni is, de én etikai értelemben fölmenteném.
Abban sem vagyok egészen biztos, hogy a közszolgálati televízió dolga az, hogy éppen abban kapjon lehetőséget egy ilyen egyáltalán nem tehetségtelen, simabeszédű ember, és éppen onnan készítse elő a márciusi cirkuszt, aminek az a lényege, hogy jó sok helyszínen balhéznak majd, így osztva meg a teljesen érthetetlenül - megintcsak az adófizetők pénzéből! - állig fegyverkezéssel készülő rendőrséget… Nem vagyok biztos abban, hogy akik már megmutatták, mire képesek, azokat így kellene erősíteni. Bár az is lehet, hogy egy mélységesen kádárista ávósbérenc vagyok.
Végülis, talán mások is úgy voltak Toroczkai szereplésével, mint én: egy idő után képtelen voltam nézni és hallgatni. Így aztán hiába igyekezett velem a tévé közszolgálatilag megismertetni az államról meg effélékről alkotott forradalmi nézeteit, meg a médiaterveit, egyszerűen eluntam a hagymázillatot. Átkapcsoltam a mesecsatornára, hogy legalább a gyereknek jó napja legyen. (Népszava)

Nincsenek megjegyzések:

Fodor Ákos: ECCE HOMO

Fenyegetésük
mulatságos. De ahogy
félnek: megrémít.

Népszerű bejegyzések