hétfő, október 01, 2012

Áldás


Egy cigányasszony állt elém. Azt mondta, ha adok pénzt, jósol.
Adtam neki kétszázat, és megkértem, hogy ne jósoljon, mert nem vagyok kíváncsi a jövőmre.
Miért, azt kérdezte.
Mert untig elég nekem a múltam ahhoz, hogy eleget retteghessek.

Másnap a cigányasszony megint elém állt. Hogy mennyit adok, ha nem jósol. Megint adtam neki kétszázat.
Erre fölháborodott, de úgy nevetve, hogy mit képzelek róla, hogy ő ennyiért nem dolgozik.
Erre kapott még ötszázat.
De aztán eszembe jutott valami.
Kikaptam az ujjai közül a pénzt, amin nagyon meglepődött, és azt mondtam neki, hogy ezret adok, ha megátkoz.

Akkor már elvesztette minden méltóságát, zavartan nézett.
Azt mondtam neki, hogy nekem annyira csodás, annyira szerencsés életem volt, annyira boldog vagyok most is, hogy már unom. 
Itt az ideje, hogy forduljon a sorsom.

Rémülten hátrébb lépett, fölemelte a karjait, széttárta az ujjait, és megáldott.
Aztán elszaladt.

 .

1 megjegyzés:

Kzella írta...

Érdekesen írsz, nekem nagyon tetszik.
Cserélnél linket, vagy bannert? Én nem ilyen jó vagyok, de....
Erre az oldalra godoltam
http://kzella.qwqw.hu/

Fodor Ákos: ECCE HOMO

Fenyegetésük
mulatságos. De ahogy
félnek: megrémít.

Népszerű bejegyzések