szombat, május 12, 2012

Tarlós úr figyelmébe

Olvasom: kéményseprés díjával megegyező pótdíjat lesznek kötelesek fizetni azok a budapesti ingatlantulajdonosoknak, akik nem engedik be az előre bejelentett időpontban a Fővárosi Kéményseprő-ipari Kft. (Főkétüsz) munkatársait. 
Szerintem senki nem kötelezhet arra, hogy bármelyik cég képviselőjét munkaidőben fogadjam, de van itt más, érdekesebb kérdés is.
Éveken át becsöngetett hozzánk egy kéményseprő, a feleségem beengedte, kért egy pohár vizet, és amíg ő a csapnál volt, a kéményseprő bement a háztartási kuckóba, aztán kijött, hogy minden rendben, és kiállított egy számlát olyan 5000 forintról. Egyszer otthon voltam, és megfigyeltem, mit csinál. Egy mobiltelefonnyi készüléket fölemelt, ráirányította a kazánra, leolvasta, és ennyi. Mondtam neki, hogy szerintem ezért túl sokat kér. Azt mondta, ez a törvény.
A rendes évi karbantartó szerelőket - már hármat - megkérdeztem, hogy mit mér szerintük a kéményseprő. Azt mondták, hogy semmit, mert ez egy olyan zárt rendszerű kazán, amiből nem jöhet ki káros anyag.
Fölhívtam a Főkétüszt, hogy ehhez mit szólnak. Azt a választ kaptam, hogy igazam van, semmi szükség a mérésre, de ez a törvény.
Milliárdokat szednek be így, törvényesen, lényegében munkátlan sétálással. 
Nevetséges.

 .

1 megjegyzés:

kelgyo írta...

Tarlós úrnak meg már a torkát kéne kicsit megsöprögetni, mert mindig olyan csúnyán harákol. De nem ingyen ám. Fizessen ő is a műveletért.

Fodor Ákos: ECCE HOMO

Fenyegetésük
mulatságos. De ahogy
félnek: megrémít.

Népszerű bejegyzések